Jedným z práv pacienta je aj právo podať sťažnosť, ak sa domnieva, že sa porušilo jeho právo na poskytovanie zdravotnej starostlivosti, či domáhať sa náhrady škody. Dôležité je pritom vedieť, na ktorú inštitúciu sa v prípade podávania sťažnosti obrátiť, a kam ďalej, ak pacient alebo jeho blízky so svojim podnetom neuspeje.
Prinášame vám krátky prehľad, ktoré podnety spadajú pod koho kompetenciu. Ak si neviete rady, môžete sa obrátiť aj na našu bezplatnú právnu poradňu, v ktorej vás v riešení vášho problému nasmerujeme.
Ak nastane problém pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, odporúčame konať bezodkladne a všetko riešiť písomnou formou s príslušným zariadením či inštitúciou. Kontakty na ne nájdete aj na našej stránke https://aopp.sk/dolezite-kontakty.
Pacientsky problém | Kompetentná inštitúcia pre podanie sťažnosti |
---|---|
Nesprávne poskytnutie zdravotnej starostlivosti |
|
Žiadosť o finančné odškodnenie za nesprávne poskytnutie zdravotnej starostlivosti |
|
Vyhľadávanie poskytovateľa ambulantnej starostlivosti, zmluvného poskytovateľa |
|
Odmietnutie poskytnutia zdravotnej starostlivosti |
|
Etika zdravotníckych pracovníkov v ambulanciách |
|
Etika zdravotníckych pracovníkov v ústavných zariadeniach |
|
Poplatky v ambulanciách lekárov |
|
Poplatky v ústavných zariadeniach (nemocnica, kúpeľné zariadenie, hospic, ...) |
|
Priznanie invalidného dôchodku a jeho výška
|
|
Kompenzačné príspevky |
|
Preplácanie liečby, výkonov, schvaľovanie liekov na výnimku |
|
Informácie o výpadkoch liekov |
|