Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) dostal aj vlani stovky podnetov na poskytovanie zdravotnej starostlivosti
Celkovo ich vlani riešil 2160, vlani dostal 1652 podaní, zvyšné boli nedoriešené prípady z predchádzajúceho roku.
Úrad vlani ukončil 1478 podaní, ako opodstatnené vyhodnotil 172 z nich, 294 prípadov postúpil vecne príslušným orgánom, vyplýva zo správy ÚDZS. Najčastejšie našiel pochybenia v špecializačnom odbore vnútorné lekárstvo (14,29 percenta), chirurgia (12,54 percenta) a anestéziológia a intenzívna medicína (7,66 percenta).
Poskytovatelia zdravotnej starostlivosti dostali vlani pre chyby celkovo 113 finančných sankcií vo výške 132.630 eur. V súvislosti s nesprávne poskytnutou zdravotnou starostlivosťou ÚDZS tiež podal dve trestné oznámenia. Rovnako podal jedno trestné oznámenie pre poskytovatelia zdravotnej starostlivosti bez povolenia.
Najviac podaní sa týkalo predovšetkým nespokojnosti s postupom pri liečbe (56,16 percenta) a úmrtia v súvislosti s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou (25,41 percenta). Z celkového počtu 2160 podaní za rok 2016 najvyšší počet riešila pobočka Bratislava, naopak, najnižší pobočka Trenčín.
Každý pacient, ktorý sa domnieva, že mu nebola správne poskytnutá zdravotná starostlivosť, teda ak si myslí, že lekár nepostupoval správne, má výhrady k liečbe, stanoveniu diagnózy, pretrvávajú u neho zdravotné ťažkosti a podobne, má právo obrátiť sa na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
Ten v rámci svojej kompetencie prešetruje, či bola starostlivosť poskytnutá správne v zmysle zákona.
Autor: tasr
http://mediweb.hnonline.sk/spravy/aktualne/udzs-ri...