​Ľahostajnosť zdravotníckych pracovníkov stála pani Dagmar život

20.04.2016
article_38

Pani Dagmar vo štvrtok dňa 17.03.2016 okolo polnoci pocítila puknutie v hrdle. Prišlo jej zle, začali jej tŕpnuť ruky aj nohy a začala mať „zrkadlové videnie“. Jej manžel Martin okamžite zavolal rýchlu zdravotnú službu, ktorá hneď vzala pacientku do Nemocnice v Ružinove na vyšetrenie. Na Centrálnom prijme jej po rýchlom vyšetrení a po otázke lekára, že čo rozumie pod „zrkadlovým videním?“, boli podané dve infúzie na bolesť. Žiadne iné lekárske úkony jej neboli vykonané. Manžel čakal po celý čas na chodbe na Centrálnom príjme. Po podaní infúzií sa jej zdravotný stav o niečo zlepšil a v čase okolo 06:00 hod. odišla peši spolu s manželom domov.

Ďalší deň piatok 18.03.2016 pani Dagmar, v sprievode svojej dcéry Anny, navštívila svoju obvodnú lekárku za účelom absolvovania prípadných ďalších vyšetrení.

Následne zo soboty dňa 19.03.2016 do nedele dňa 20.03.2016 v čase okolo 01:30 hod. sa jej zdravotný stav prudko zhoršil, a preto sa v sprievode svojho manžela opätovne dostavila do Nemocnice v Ružinove. Na Centrálnom príjme sa jej však dlho nikto nevenoval, a potom jej bola opätovne aplikovaná len infúzia proti bolesti. Žiadne vyšetrenia jej urobené neboli. Lekár jej predpísal lieky a pani Dagmar o 07:30 ráno odchádza v sprievode svojho manžela domov.

Pani Dagmar sa stále necítila lepšie a opäť sa vrátila o 3 hodiny neskôr v sprovode svojho manžela naspäť do nemocnice v Ružinove na Centrálny príjem. Jej manžel Martin výslovne žiadal lekárov, aby zavolali neurológa. Lekárka na príjme mu oznámila, že ak to ona uzná za vhodné, že neurológa zavolá. Kedže na príjme čakali veľmi dlho až do večerných hodín, jej manžel žiadal od lekárov vysvetlenie. Privolaný neurológ prišiel až večer okolo 19:00 hod. Informoval manžela, že ho mali zavolať len pred pätnástimi minutami (18:45). Neurológ vylúčil neurologický problém, ktorý tri dni lekári predpokladali, že existuje. Približne v tom istom čase bola privolaná aj internistka, ktorá odporučila okamžité hospitalizovanie. Pani Dagmar však po týchto skúsenostiach a po toľkom čakaní na Centrálnom príjme podpísala tzv. „reverz“, v ktorom však výslovne uviedla poznámku, že sa s ňou začali zaoberať až na intervenciu sekretárky riaditeľa nemocnice a tri dni nič v podstate nerobili. 

V pondelok dňa 21.03.2016 pani Dagmar opätovne vyhľadala svoju obvodnú lekárku, neurologičku a bola na rontgene.

V utorok ráno dňa 22.03.2016 sa vybrala v sprievode svojho manžela do práce, avšak už v čase  o cca 11:00 hod. mu volala ich dcéra Anna, že mama sa necíti dobre, preto ju jej dcéra okamžite previezla na Centrálny príjem ružinovskej nemocnice. Vtedy jej začali robiť  vyšetrenia. Keďže sa pokazil niektorý z pristrojov, čakalo sa dlhšie. Medzitým  dostávala infúziu. Večer okolo 22:00 konzílium lekárov rozhodlo, že musí byť okamžite operovaná, pretože je nutné okamžite vymeniť aortu.

Po tomto zistení bola okamžite (v podstate však až po viacerých dňoch ako bola prvýkrát prevezená na Centrálny príjem Nemocnice v Ružinove ) prevezená do Národného ústavu srdcových a cievnych chorôb v Bratislave na Kramároch. Tu sa následne podrobila operácii srdca, päť dní po prvej návšteve urgentného príjmu, kedy sa sťažovala na bolesti a neboli jej vykonané žiadne vyšetrenia. Pani Dagmar bola vymenená aorta, avšak z tejto operácie sa už neprebrala, zostala v kóme. Došlo k opuchu mozgu, resp. k odumretiu mozgu a následne v čase o cca 23:30 hod. dňa 25.03.2016 zomrela. 


Aká je vaša osobná skúsenosť s podaním podnetu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS)?

14%
57%
18%
3%
8%